Press Release: COVID-19 Variant B.1.1.7 Found in Glenn County

June 9, 2021

COVID-19 Variant B.1.1.7 Found in Glenn County

GLENN COUNTY, CA — Glenn County Public Health has been notified that a resident tested positive for the B.1.1.7 Alpha variant of the coronavirus.  The B.1.1.7 Alpha variant is often referred to as the UK or England variant.  It’s one of the variants of concern in California as it is more contagious and tends to make people sicker.

“We will likely continue to have more variants in our county, and potential consequences for those not vaccinated will be more significant,” states Dr. Jared Garrison, Glenn County Health Officer. In the last few weeks, Glenn County has had two deaths from the virus, including one individual in their 40s. Those deaths are the 26th and 27th Glenn County deaths from the virus, all largely preventable.

The most protective strategy is getting the COVID vaccine, which works against the B.1.1.7 Alpha variant. Those 12 years of age and over are now eligible for the free COVID vaccine. Pfizer is currently the only vaccine type approved for residents 12 years of age and over. The COVID Vaccine is available at the following locations in Glenn County (vaccine type available may vary):

• Dr. Joanne Reid (pediatrician) | 263 N. Villa Ave. Willows | Wednesdays only | signup: (530)934-8700 | 12+ years
  • Northern Valley Indian Health | 207 N. Butte St. in Willows | Flyer in English ; Flyer in Spanish signup:  https://nvih.org/ or call (530) 781-1447 | 12+ years
  • Walgreens Pharmacy |828 Newville Rd in Orland| signup: https://www.walgreens.com/findcare/vaccination/covid-19 | 12+ years
  • Optum Serve (Orland Memorial Hall) |320 3rd St. in Orland | Wednesday-Saturday (evening appointments available) | signup: myturn.ca.gov or call (833) 422-4255 | walk-ins welcome |18+ years
  • Orland Care Pharmacy | 61 E. Walker St. Orland |signup: (530)865-4688 | Walk-ins welcome |18+
  • Walmart | 470 N. Airport Rd. in Willows | signup: https://www.walmart.com/cp/1228302 | 18+ years

For more information, Glenn County Public Health Department can be contacted Monday through Friday 8:00 am to 5:00 pm at 530-934-6588 or COVID@countyofglenn.net or visit www.countyofglenn.net/COVID19

-END-

Variante B.1.1.7 de COVID-19 encontrada en el Condado de Glenn

CONDADO DE GLENN, CA - Se notificó al Departamento de Salud Pública del Condado de Glenn que un residente dio positivo por la variante Alfa B.1.1.7 del coronavirus. La variante Alpha B.1.1.7 a menudo se conoce como variante del Reino Unido o Inglaterra. Es una de las variantes de preocupación en California, ya que es más contagiosa y tiende a enfermar más a la gente.

“Es probable que sigamos teniendo más variantes en nuestro condado y las posibles consecuencias para quienes no estén vacunados serán más importantes,” afirma el Dr. Jared Garrison, Oficial de Salud del Condado de Glenn. En las últimas semanas, el condado de Glenn ha tenido dos muertes por el virus, incluida una persona de unos 40 años. Esas muertes son las muertes 26 y 27 del Condado de Glenn por el virus, todas en gran medida prevenibles.

La estrategia más protectora es recibir la vacuna del COVID, que actúa contra la variante Alfa B.1.1.7. Los mayores de 12 años ahora son elegibles para la vacuna gratuita. Actualmente, Pfizer es el único tipo de vacuna aprobado para residentes de 12 años o más. La vacuna del COVID está disponible en las siguientes ubicaciones en el condado de Glenn (el tipo de vacuna disponible puede variar):

• Dr. Joanne Reid (pediatra) | 263 N. Villa Ave. Willows | solo los miércoles| regístrese al: (530)934-8700 | 12+ años
  • Northern Valley Indian Health | 207 N. Butte St. in Willows | Folleto in Inlés; Folleto en Español regístrese en:  https://nvih.org/ o llame (530) 781-1447 | 12+ años
  • Walgreens Pharmacy |828 Newville Rd in Orland| regístrese en: https://www.walgreens.com/findcare/vaccination/covid-19 | 12+ años
  • Optum Serve (Orland Memorial Hall) |320 3rd St. in Orland | Miércoles a Sábado (citas disponibles por la tarde) | regístrese en: myturn.ca.gov o llame (833) 422-4255 | sin cita previa |18+ años
  • Orland Care Pharmacy | 61 E. Walker St. Orland | regístrese al: (530)865-4688 | sin cita previa |18+ años
  • Walmart | 470 N. Airport Rd. in Willows | regístrese en: https://www.walmart.com/cp/1228302 | 18+ años

Para obtener más información, puede comunicarse con el Departamento de Salud Pública del Condado de Glenn de lunes a viernes de 8:00 am a 5:00 pm al 530-934-6588 o COVID@countyofglenn.net o visite www.countyofglenn.net/COVID19

-FIN-