On Tuesday, December 7, 2021, Glenn County Board of Supervisors approved new supervisorial district boundaries. Every ten years, following each federal decennial U.S. Census and using the data from the census, supervisorial districts lines must be redrawn to ensure substantially equal population in each of the districts. This process is known as redistricting, and is key to maintaining equal representation of district constituents. A final map showing new district boundaries must be adopted by December 15, 2021.

While the new Glenn County districts map remains fairly similar to the previous district map, most of the changes lie in and around Orland, within Districts 1 and 2. New districts lines will split Orland into a northern District 1 and a southern District 2 following Newville Road, from I-5, running East to Walker Street.

These new district lines were decided on by the Glenn County Board of Supervisors, following five separate board meetings with recommendations from the Glenn County Administrative Officer, and a contracted consultant specializing in redistricting, Redistricting Partners. These new lines were agreed upon following new redistricting legislature, AB-849, and reflect the 5 key legal criteria of redistricting:

1. Geographically contiguous districts (each supervisorial district should share a common border with the next)
  2. The geographic integrity of local neighborhoods or communities shall be respected in a manner that minimizes its division.
  3. Geographic integrity of a city shall be respected in a manner that minimizes its division
  4. Easily identifiable boundaries that follow natural or artificial barriers (rivers, streets, highways, rail lines, etc.).
  5. Lines shall be drawn to encourage geographic compactness.

Please see below for the new district lines of Glenn County, or click here.

Glenn County district map

La Junta de Supervisores del Condado de Glenn adopta nuevos límites de distrito de supervisión

El martes 7 de diciembre de 2021, la Junta de Supervisores del Condado de Glenn aprobó nuevos límites de distrito de supervisión. Cada diez años, después de cada censo federal decenal de los Estados Unidos. Y utilizando los datos del censo, se deben volver a trazar las líneas de los distritos supervisores para garantizar una población sustancialmente igual en cada uno de los distritos. Este proceso se conoce como redistribución de distritos y es clave para mantener una representación equitativa de los constituyentes del distrito. Se debe adoptar un mapa final que muestre los nuevos límites del distrito antes del 15 de diciembre de 2021.

Por lo tanto, el nuevo mapa de distritos del condado de Glenn sigue siendo bastante similar al mapa de distrito anterior, la mayoría de los cambios se encuentran en Orland y sus alrededores, dentro de los Distritos 1 y 2. Las nuevas líneas de distritos dividirán Orland en un Distrito 1 del norte y un Distrito 2 del sur después de Newville Road, desde la I-5, en dirección este hasta Walker Street.

Estas nuevas líneas de distrito fueron decididas por la Junta de Supervisores del Condado de Glenn, luego de cinco reuniones separadas de la junta con recomendaciones del Oficial Administrativo del Condado de Glenn y un consultor contratado que se especializa en redistribución de distritos, Socios de redistribución. Estas nuevas líneas se acordaron después de la nueva legislatura de redistribución de distritos, AB-849, y reflejan los 5 criterios legales clave de la redistribución de distritos:

1. Distritos geográficamente contiguos (cada distrito supervisor debe compartir una frontera común con el siguiente)
  2. Se respetará la integridad geográfica de los vecindarios o comunidades locales de una manera que minimiza su división.
  3. Se respetará la integridad geográfica de una ciudad de manera que se reduzca al mínimo su división.
  4. Límites fácilmente identificables que siguen barreras naturales o artificiales (ríos, calles, carreteras, vías férreas, etc.).
  5. Se trazarán líneas para fomentar la compacidad geográfica.

Consulte a continuación las nuevas líneas de distrito del condado de Glenn, o haga clic aquí.

Glenn County district map

Related File(s)